Když chceme zaujmout, musíme vědět čím
Zakladním kamenem spektáklu optimalizace je proto znalost klíčových slov. Podkladem pro analýzu je soubor výrazů, o kterých víte, že je zákazník používá. Slova formulují zájem i způsob, jak o něm přemýšlí. Když výrazivo neznáte nebo si chcete rozšířit slovník, je na místě výzkum. Soubor nadějných slov a frází předáte SEO analytikovi.
Analytik usedne do své collabimatoře a vaši vstupní dávku rozmnoží o velké až obrovské množství souvisejících výrazů. Tak přijdete na další cenné fráze, které by vás nikdy nenapadly, ačkoliv také formulují vaše téma.
K nalezeným výrazům se připojí údaje o hledanosti, konkurenčnosti a dalších technických aspektech. Dostanete ohromnou tabulku, která vám vyrazí dech. Přesto se jí budete muset prokousat a vyjádřit se k relevanci nalezených výrazů. Část jich patrně odstraníte, a seznam tak příjemně zkrátíte.
Budiž struktura
Finální seznam klíčových slov analytik promění ve strukturovaný seznam stránek, příp. kategorií, štítků a dalších taxonů. Doplní jej řadou instrukcí pro navazujícího UX designéra a copywritera. Tak jsme se dostali na terén, který už mám pod kontrolou.
Struktura webu načrtnutá SEO analytikem se může notně lišit od konceptů vašich marketérů nebo existujícího produktového portfolia. Různé pohledy je třeba smířit. Rozhodněte se, jestli má web více konvenovat vašim zvyklostem, nebo zjištěným potřebám zákazníků. Jak dobře jste rozhodli, posoudíte v nadcházejících bezesných nocích a ověříte měřením.
Ještě že se web neryje do kamenných desek a lze ho stále upravovat.