SEO copywriting

Marketingový text je virtuální prodavač. Co neprodá on, neprodá nikdo. Zasáhněte lidi i roboty texty, které budou velebit a sdílet.

Poslat dotaz nebo poptávku

K čemu je dobrý copywriter

Psát umíme všichni. Ne každý text ale umí ovlivnit čtenáře tak, aby otevřel své srdce nebo peněženku.

Obsah pro web je úplně zvláštní případ. Sdělení je rozstrkáno na mnoha místech, postup čtení nelze zaručit, a přece musí dávat smysl. Udržet souvislost textu se strukturou a grafikou je jednou z věcí, na níž stojí úspěch projektu. Proto je tak důležité, aby copywriter smysl a strukturu celého webu znal. Nejlepší je, když se na jeho stavbě přímo podílí.

Text psaný bez vlivu na jeho vizuální podání stejně jako grafická forma tvořená bez znalosti konkrétního obsahu vedou k rozpačitým výsledkům.

A pak tu jsou vyhledávače a potřebná znalost pravidel SEO.

Příznaky dobrého marketingového textu

  • Necítíte z něj obchodní chtíč, obchodní ani SEO triky.
  • Nepochybujete, že autor ví, o čem píše.
  • Nepoznáte, že v dětství trpěl nedostatkem uznání.
  • Při čtení nezadrháváte, nemusíte se vracet.
  • Nemáte potřebu přeskakovat ani končit.
  • Když se vás zeptají, čemu se při čtení usmíváte, otázka vás překvapí.
  • Kliknete, kam autor chtěl.

Co píšu

SEO texty webových stránek
SEO články pro blog a média
SEO produktové popisy do e-shopů
Newslettery a e-mailingy
Návody, pravidla a koncepty procedur
Kreativní texty pro online, print i reklamu

Text versus SEO text

Jiným specifikem online textů je potřeba zasáhnout nejen čtenáře, ale i vyhledávače. Naštěstí je dávno nejlepší optimalizací zajímavě psát o zajímavých věcech, přinášet užitečné informace i trochu té zábavy. Plnění technických kritérií SEO je rutinní povinná disciplína.

Jak text vzniká

Jako zadavatel a beneficient webu jste pánem/paní nad tématy i cíli, kterých se má psaním dosáhnout. Dává proto smysl vás do tvorby trochu zatáhnout. Míra zapojení je asi tak dvojí:

  • Copyediting: text napíšete nebo rozepíšete koncept. Převezmu ho, dokončím a vyladím pro vyhledávače. Je to rychlá a poměrně levná metoda.
  • Copywriting: text napíšu sám podle vaší osnovy nebo podkladů, na základě vlastních znalostí tématu anebo rešerší. Cestou korektur ho přivedeme k dokonalosti. To je postup časově náročnější, máte s ním ale méně práce.

Pokud jsem autorem i drátěného modelu stránek, píšu texty rovnou do něj. Vidět grafické souvislosti textu je zvlášť důležité u bohatě strukturovaných stránek.

Jak finální text vypadá

  • Visí na Google Disku (pokud nechcete jinak) a viset tam zůstane.
  • Má hlavu a patu.
  • Má nadstandardní jazykovou úroveň.
  • Nejsou v něm (obvykle) gramatické chyby ani překlepy.
  • Text do složitějších stránek je vytvořen v odpovídajícím schématu.
  • Je důsledně zformátovaný (vytučnění, hierarchické nadpisy a mezititulky, označení interaktivních prvků).
  • Odkazy vedou na platné URL adresy.
  • Jsou vložena média nebo pokyny pro doplnění médií.
  • Jsou připojeny instrukce a komentáře pro grafika a redaktora.
  • Jsou připojena SEO metadata.

Poznámky

Na počátku je vždycky slovo. Volejte 602 780 229.




    Kopii najdete ve své poštovní schránce.
    Odesláním vyjádříte souhlas s pravidly ochrany osobních údajů.