Informační architektura
Dobrá informační architektura zajistí, že zákazník najde, co hledá, udělá, co chcete, a ještě si odnese příjemný „uživatelský zážitek“. Na výsledek má stejný vliv jako samotný obsah. Co platí pro web, platí i pro tiskovou publikaci.
Postup
Schemata informační architetury webu jsou mapou lákadel a pastí nastražených na zákazníka. Vytyčují průchod webem, posloupnost podnětů a informací směřujících ke konverzní akci a uživatelský zážitek z toho všeho jak na desktopu, tak na mobilních zařízeních (UX design).
Informační architekturu nelze navrhnout bez předem jasné obsahové strategie. Často je třeba i dalších analýz. Když je nemáte, zajistíme je u spolehlivých subdodavatelů.
Mapa webu ukáže, kolik stránek, resp. šablon má web mít, jakou budou mít hierarchii a jak budou na sebe odkazovat. Uvidíte, kudy budou návštěvníci na web vstupovat (vstupní stránky), kudy pokračovat (konverzní cesty) a kde se změní v zákazníky (konverzní stránky). Mapa webu vznikne na základě analýzy klíčových slov a jejich distribuce do jednotlivých stránek, což zachytí seznam stránek a klíčových slov, na něž budou jednotlivé stránky optimalizovány.
Je-li site map glóbem webu, drátěný model bude jeho turistickou mapou. Wireframe definuje rozložení informací, podnětů a ovládacích prvků na jednotlivých stránkách. Logická struktura a ergonomické rozhraní umožní návštěvníkovi, aby nedumal nad ovládáním, ale obsahem. Zvýší se tak pravděpodobnost příjemného zážitku, nákupu i pozitivního zápisu vaší značky do jeho mozkových laloků.
Podobně budeme postupovat při návrhu tiskové publikace, zejména obsáhlejší.
Výstupy
Mapa stránek s obsahem, navigací a vyznačením konverzních cest Seznam stránek k optimalizaci se soupisem posilovaných klíčových slov Drátěný model stránek s předpisem pro obsah a živým prolinkováním Layout/design klíčových uživatelských rozhraní
Všechny dokumenty budeme sdílet a online komentovat. Drátěný model bude mít podobu jednoduchého klikacího prototypu pro základní testování use cases. Později můžeme do wireframu rovnou psát i texty. Posuzování obsahu i formy tak proběhne v kontextu nanejvýš realistickém. S čím vám wireframe pomůže:
- Jednoduchá schémata neútočí na první signální. Bez grafického balastu prověříte přitažlivost nabídky a svůdnost/schůdnost konverzní cesty.
- Chybné úvahy odhalíte dřív, než je zafixuje a vyfakturuje grafik/kodér.
- Wireframe zkracuje termíny: umožňuje paralelní práci na grafice/kódu a textech současně.
Jak informační architektura posune váš projekt
Dokumentaci předáte designérovi/designérce, aby jí dali grafickou podobu. Nemáte-li takových, zajistím je. Informační architekturu potřebuje znát i copywriter, má-li napsat adekvátní texty.
Sestavím příjemný a přesvědčivý web.
To platí i pro tiskoviny. První konzultace je vždy zdarma.